Stacks Image 11
Dansematematik – Lær med kroppen
En anderledes matematiktime hvor man skal lære med kroppen!

Johanna Fridell fra Hvidovre Musikskole har haft 3.-6. klassetrin i dansematematik i løbet af efteråret 2016 og det er ikke sidste gang Hvidovres skoleelever kommer til at lege skibet er ladet med geometriske figurer eller danse ud på en lang tallinje for at markere brøktallets værdi af 100.
- Der har været gyldne øjeblikke hvor elever har danset ud til ¼ af 100 og har fået den der ”aha” oplevelse, der virkelig sætter sig i kroppen, siger Johanna ivrigt.
- Nååå, så en ¼ af 100 er 25!

Når der kommer bevægelse på eller når et begreb bliver plantet i kroppen, så husker man det bedre, også når man senere sidder stille i normal undervisning og skal løse en opgave.

Se video med cirkelkomposition med 6 kl trin:
Cirkelkomposition

”Det er en glæde at kunne bidrage til en ny måde at lære på”, siger Johanna. ”Jeg ville helt klart selv have haft gavn af at lære med kroppen, dengang jeg var barn, for matematik var bestemt ikke min kop te i skolen”.

Det giver sammenhold i klassen og samarbejdsevner kommer i den grad i spil.

Tjek Facebooksiden ”
Lær med kroppen” for inspiration til bevægelse i undervisningen.

Forløb bookes gennem musikskolen i Hvidovre 7217 0222 eller
med mig direkte: 2361 9777 / johanna@fridell.dk